Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

önskemål - fritid

Fick ett önskemål om att jag skulle skriva om vad jag gör på fritiden, jättekul att få in lite
önskemål, det blir lättare att göra er nöjda haha!

Okej, min fritid består mest utav stallet faktiskt.
År 2009 åkte min familj ner till Malmö för att kolla på Falsterbo Horse Show och i samma
veva så letade vi en ponny, och eftersom det är lättare att hitta en ponny i södra sverige
än i norra så ringde vi på flera stycken där nere.
Hade inte turen med oss tyvärr, den ena va såld dagen innan, den andra va det en familj
som betalat in handpenning samma dag osv.

Iallafall, den sista dagen vi var på Falsterbo Horse Show så frågade mamma om ja ville
kolla på en ponny lite utanför Malmö. Det fanns ingen bild eller film att kolla på och det är
ju oftast det som lockar mest. Jag tvekade... det var ju trots allt sista dagen i Falsterbo
och jag ville väl inte åka därifrån en dag tidigare?

Men jag tänkte "jag har varit här i 2 dagar, och ponnyn kan ju va super ändå"
Så jag gav det en chans, och jag blev kär i ponnyn.
Efter en stunds tänkande hemma i lugn och ro så bestämde vi oss för att köpa den ponnyn.


Tyvärr så var vi tvungen att ta bort den här underbara ponnyn 17 Januari 2011.
Vila i frid Bonito


Men 4 Mars så köpte vi en ny ponny, Ramiiro.



Resten av min fritid ängnar jag mig åt fotograferingen.
Så fort jag får tid över försöker ja fota någonting, tyvärr så
är vädret ute solsken men utanför mitt hus finns endast skog och andra
hus... va ska man fota?
Därför brukar ja bara ta någonting inne för det mesta, nu på vintern.
Tex. halsband, blomma, vattenbilder osv.
Jag har ingen fantasi alls känns det som, men ibland får jag någon idé.


Hoppas att ni blir nöjda över detta inlägg.
Ska försöka fota någonting nu tror jag, så jag har att ladda upp just innan jag åker till
Vinden, har ni tur så blir det nog något tidsinställt inlägg också!

Ha en trevlig helg!:)

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus