Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

KAMERAUTRUSTNING

Fick en kommentar om att jag skulle visa min kamerautrustning, och självklart ska jag göra det!


Jag har en Canon EOS 1000D, det är hela familjens men jag använder den mest haha.
Den köpte pappa vintern 2009 (?) är inte helt säker men ska ta reda på det!
Trivs bra med den, lättsam och tillräckligt bra kamera än så länge, både jag och pappa vill ha en ny
men pengarna räcker väl inte riktigt till just nu... tyvär.



Till kameran så använder jag oftast "mitt" (säger mitt, trots det är familjens) Sigma objektiv 70-300mm.
Det måste va det bästa köpet faktiskt, utan objektivet hade jag inte kunnat ta så många fina bilder som jag kan nu! Hade till exempel inte haft Macro inställningen om jag inte haft objektivet.
Älskar att ta Macro bilder!

Har även ett stativ som jag och pappa hittade hemma hos min farbror som bara stod och skräpade, så då fick vi det istället, det har också kommit till bra användning många gånger!



Min externa blixt fick jag i julklapp, hur bra som helst!
Den går att vrida hur man vill, nästan... haha inte bakåt då men det är ju inget aktuellt.
Man kan ställa in hur långt ifrån "objektet" man är så ställer blixten in efter de.
Man kan göra mjukare och hårdare blixt, man kan även sätta på det där vita "skyddet" för att få ett mjukare ljus.
Och om ni kollar på bilden till höger så har jag dragit ner en "skärm" på blixten, den gör också att man får ett annat ljus!


 
Till vänster är det en kabel som man sätter fast i kameran, och i externa blixten. Då kan jag själv välja vart ifrån jag vill ha ljuset. Det som är negativt med kabeln är att den gärna vill dra tillbaka sig, så jag kan inte ställa blixten på ett bort och sedan backa med kameran... måste hela tiden hålla i blixten, det är lite jobbigt, men med assistent funkar det jätte bra!
Till höger så är det en fjärrutlösare, om man ska ta en Macro bild och vill minska kameraskak så kan man använda sig utav en fjärrutlösare, mycket bra grejer!


Nu har jag nog fått med allting. Naturligtvis har jag även kameraväska, extra linsskydd och laddare!

Kommentarer

Linnsan

2011-01-27 - 10:44:33
Hej. Nu är vinnaren av "Dagens Blogg" utvald.

Kolla in på bloggen för att kolla vem som vann!



Kram.

Viktorija

2011-01-27 - 16:09:24
Sv: Tack! :)

Följa varandra?

Kram

Viktorija

2011-01-27 - 16:16:09
Sv: Lägger till dig när min visar 91 ;)

Kram

I D A ☆ MUSIK & FOTO

2011-02-04 - 20:37:08
Hej,jag har en Canon EOS 1000D också och jag undrar om du vet hur man tar bort själva ljudet på den?

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus