Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

HUR JAG REDIGERAR I PHOTOSHOP

Bella ville att jag skulle visa hur jag redigerar i photoshop.
& jag tänkte visa er ett väldigt simpelt sätt som jag bukar använda mig utav
väldigt väldigt ofta.
Så... det här är en bild jag tog idag när jag åkte bil.
Redigerade den nyss och tänkte att jag kunde passa på att visa lite.
(mer avancerat kanske kommer inom kort, effekter osv.)

som sagt, den här "metoden" använder jag till dom flesta bilder jag tar.







Bildförklaring

Bild 1:
Original bilden, helt oredigerad.

Bild 2: Här väljer jag att klicka på "Autokontrast" då ställer photshop själv in
kontrasten, ibland kan den måste justeras efteråt eller till och med bytas till "Autonivåer"

Bild 3: Sedan väljer jag att justera skärpan lite, gör detta inte för mycket! Bilden kan se
väldigt till gjort och onaturlig ut med för mycket skärpa.

Bild 4: På denna bild ser ni att jag zoomat in på detaljer på ispelaren så jag lättare ska kunna se
hur mycket skärpa det finns eller hur mycket skärpa jag ska lägga till.

Bild 5: Här kan jag då gå tillbaka till kontrasten och ändra så som jag vill ha den, lite mörkare eller lite ljusare.

Bild 6: På den här bilden valde jag intensiteten lite mörkare och kontrasten ganska mycket ljusare så bilden skulle undvika att bli överexponerad på högra sidan.

Bild 7: Nu var bilden klar! Hur lätt som helst, utan att bilden blir "överredigerad"


Jämförelse

Kommentarer

- Bella

2011-04-05 - 15:00:39
tack , kul att veta :D

Maria

2011-04-13 - 09:38:09
Häftig bild :)

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus